12 Aralık 2014 Cuma

Sardunya Kokan ve Katilini Seven Kadınlar


İlk önce Sardunya Kokan Kadınlar ile tanıdık O'nu. Sonra Kadınım ve Katilimi Sevmişim ile devam etti yolculuğumuz. Kadın hikayeleri ile. Bizim hikayelerimiz ile. Okudukça "aa ben de bunu yaşamıştım" yada "sanki bizim Neriman Abladan bahsediyor" dedik. Yeri geldi ağlayarak dedik, yeri geldi gülerek ama çoğunlukla ağlayarak. O kadar güzel anlatmış ki Mine ENGİN TEKAY bize bizleri. Kadın olmanın zorluğunu ve diğerlerinin acımasızlığını. Diğerleri derken yanlış anlaşılmasın lütfen, sadece zorbalığı seçen erkekleri kastetmiyorum. Bize birçok erkekten daha fazla zararı dokunan hemcinslerimi de kastediyorum. Kadınım ve Katilimi Sevmişim'de sadece kadın olmanın değil eşcinsel olmanın da zorluğunu anlatmış yazar. Toplum için farklı olmanın ne demek olduğunu. Kötülerin küçük kız çocuklarına acımadığını da... 



Mine Hanım bir üniversitede Türk Dili okutmanı. Aynı zamanda sıkı bir feminist. Kadın hakları savunucusu. Ateşli bir aktivist. Kendisine yapılan haksızlıklara, hayatın zorluklarına karşı her zaman pozitif, her zaman gülen güçlü bir kadın.

Ben şanslıyım. Çünkü kendisiyle tanıştım. O'nun o kocaman yüreğini gördüm, tanıdım, sevdim, saygı duydum. 

Bence bu kadar duygusal ve bu kadar iyi bir kaleme sahip bir kadının elinden çıkmış bir aşk romanı okumak sanırım hepimizin hakkı :) 


Mine ENGİN TEKAY'ı twitterdan takip etmek isteseniz: https://twitter.com/mineengintekayy

Siz de Sardunya Kokan Kadınlardansanız: https://www.facebook.com/SardunyaKokanKadinlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder